In opdracht van de ontwikkelingscombinatie Groeseind hebben we enkele maanden geleden Groeseind.nl gemaakt. In deze ontwikkelingscombinatie zitten: Gemeente Tilburg, Jansen de Jong, Hurks, Tiwos en Wonen Breburg.
De wijk Groeseind in Tilburg wordt de komende jaren flink onder handen genomen. De inwoners en geïnteresseerden kunnen de ontwikkelingen volgen via Groeseind.nl.
Groeseind.nl als communicatie middel
Er worden binnen Groeseind ruim 640 woningen gesloopt, daarvoor in de plaats komen 600 nieuwe woningen. Naast het creëren van moderne woonruimte wordt er oa. ook een nieuw park aangelegd. Flinke veranderingen dus.
Hierdoor hebben we besloten informatie niet alleen op de site te plaatsen: informatie moet ook ' vanzelf' naar geinteresseerden toekomen. Door middel van een digitale nieuwsbrief komt de informatie ook naar de mensen toe. Daarnaast kan men zich inschrijven om in de selectie voor de woningen (via de makelaars) opgenomen te worden.
Design keuzes
Bij de projectontwikkelaar hadden ze al goed nagedacht over de inhoud van de website. Die lag al voor een groot deel vast. We hadden alleen niet veel om mee te werken. Enkele digitale folders en stock fotografie.
De frisse kleuren in de folders waren een goede basis voor de site. De achtergrond van een van de folders sprak ons ook erg aan. Die hebben we licht bewerkt en er een patroon van gemaakt. Ongeacht de breedte van je scherm blijft de achtergrond doorlopen.
De inhoud stond alvast en dat gaf design technisch gezien een van de grotere problemen. Er waren veel menu items. We wilde graag een horizontaal menu, zodat we verticaal de sub-navigatie konden plaatsen. Maar na het proberen van een paar opties bleek dat er teveel opties waren voor horizontale hoofd-navigatie.
Na het grondig doornemen van de hoofd-navigatie bleek dat “Virtueel Groeseind” en “Nieuwsbrief” beide geen sub-navigatie nodig hadden. Dit waren wel 2 belangrijke onderdelen in de site. Hier mocht meer nadruk op liggen dan de andere menu items. Daar is het idee van de “zij tabs” uit ontstaan. Door een groter oppervlak, een icoontje op de achtergrond en een groter lettertype vallen deze extra op.
De hoofd-navigatie en sub-navigatie zijn volgens de moderne web conventies geplaatst. Horizontale hoofd-navigatie en daar links onder verticaal de sub-navigatie. Ze staan ook in eenzelfde soort stijl element waardoor ze meer bij elkaar horen.
De bovenkant van de site is na lang schuiven ontstaan. Het logo moet er groot in omdat anders niets meer leesbaar is. Daardoor was het lastig om deze te plaatsen. Nadat het menu was bepaald ontstond er ruimte voor het logo.
De opdrachtgever wilde ook graag dat foto's voorbij zouden komen op de homepage. Hiervoor hebben we een flash onderdeel ontwikkeld waar de foto's in langs komen.
De technieken toegepast in deze website: html, css, flash, javascript/jQuery en ons CMS: ICM
Gerelateerde links:
Lees meer Groeseind.nl op onze website
Bekijk Groeseind.nl
Bekijk ook WonenInGroeseind.nl
Ga direct naar
Leren en Werken registratiesysteem Online samenwerking Webshop met iDeal betalingen Online studentenonderzoek Online uren registratie Online project management Leren en werken urenregistratie Online samenwerkenProducten
Interactive Content Manager Interactive Interviewer Online samenwerking: Interactive Project Interactive Webshop Interactive Mailinglist Interactive CRM Interactive Intranet / Extranet Interactive FAQDiensten
Custom software Vormgeving Flash Zoekmachine optimalisatie (SEO) Huisstijl en concept TekstontwerpContact
Interactive Studios BVReitscheweg 37
5232 BX 's-Hertogenbosch
T: 073 6446069
E: info@interactivestudios.nl
Twitter: @interactive_nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten