Het bekende telefoongesprek: "Maar zou dit niet kunnen?". Natuurlijk, denk je, een kleine wijziging die me maar 5 minuten kost, dus "Ja hoor, over een kwartier kun je de wijziging al zien". Je hangt op en gaat fanatiek aan de slag.
Helaas kom je er na 1 minuut al achter dat die kleine wijziging invloed heeft op een hele boel andere dingen, die daarvoor ook aangepast moeten worden. Die kleine wijziging van 5 minuten duurt nu ineens 2 uur. Een halve middag weg.
Moraal van het verhaal: Belofte maakt schuld. Op het moment dat je iets beloofd moet het ook gebeuren. Doe je het niet dan stel je iemand teleur. Dat voelt niet goed, aan twee kanten. Daarbij stapelt iedere nieuwe belofte zich op.
Het probleem is dat het geen slecht idee lijkt om die kleine wijziging te doen. De klant is heel blij en het kostte je maar 5 minuten, maar bijna altijd blijkt dat je de tijd verkeerd inschat. We hebben dit in de praktijk geleerd.
De oplossing is heel simpel. Het is één zin: "Ik zal er eens naar kijken".
Misschien heb je er helemaal geen tijd voor. Misschien ben je er na 5 minuten achter dat het een wijziging is die 2 uur duurt, waarna je overleg met de klant kunt hebben. Misschien kost de wijziging ook maar echt 5 minuten. Wijziging gemaakt, klant blij, jij blij. Maar niemand teleurgesteld.
Ga direct naar
Leren en Werken registratiesysteem Online samenwerking Webshop met iDeal betalingen Online studentenonderzoek Online uren registratie Online project management Leren en werken urenregistratie Online samenwerkenProducten
Interactive Content Manager Interactive Interviewer Online samenwerking: Interactive Project Interactive Webshop Interactive Mailinglist Interactive CRM Interactive Intranet / Extranet Interactive FAQDiensten
Custom software Vormgeving Flash Zoekmachine optimalisatie (SEO) Huisstijl en concept TekstontwerpContact
Interactive Studios BVReitscheweg 37
5232 BX 's-Hertogenbosch
T: 073 6446069
E: info@interactivestudios.nl
Twitter: @interactive_nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten