Nog niet zo heel lang geleden werden wij benaderd door iemand met een super leuk idee. Het had iets te maken met het online volgen van de ontwikkeling van individuen. Aangezien wij in de zakelijke- en onderwijswereld op dat gebied al behoorlijk wat referenties hebben, besloten we met elkaar "te gaan praten".
De ene na de andere brainstormsessie volgde en de energie en kolkte werkelijk door het kantoor heen: deze man had een super leuk idee en wij konden een prachtige rol in de verwezenlijking hiervan betekenen!
En toen...
Toen kwam er een bedrijfsadviseur bij: Het was geen leuk idee, neen! Het wat een briljant idee!!! Een absolute must voor iedereen. Van de ene op de andere dag had "het bedrijf" (lees: het idee) een marktwaarde! En niet zo maar een, nee, nee... het ging meteen over honderdduizenden euro's.
Vervolgens werd uit het niets medegedeeld dat "een derde partij" inmiddels ook was aangeschoven om wellicht de technische realisatie op zich te nemen. Deze partij hield zich normaal niet bezig met dit soort systemen, maar was een goede bekende.
Tot slot werd er een mede-investeerder gevonden. Normaal gesproken brengt een investeerder kennis of kapitaal in. Deze investeerder bracht min of meer een nieuw concept in: dit werkt niet alleen voor de eerder bepaalde doelgroep, dit werkt ook voor bedrijven, overheden, scholen! In binnen- en buitenland!
En toen...
Toen was in een relatief korte periode het leuke, compacte, unieke idee verworden tot een drama, een ongeleid projectiel. Een concept waar geen touw meer aan vastgeknoopt kon worden, dan tonnen moest opleveren maar nog geen euro waard was en waar de hele wereld "iets" mee kon, maar niemand precies wist wat.
In deze blog beschreven we al eerder de "behoud je focus"- en "scratch your own itch"- mentaliteit waar we zelf het liefst mee werken. Bovenstaande gang van zaken is het ultieme bewijs van de faalkansen bij het verliezen van die focus.
Daarom ons advies: kom je ooit in een project de dik gedrukte woorden tegen? Probeer dan zo snel mogelijk duidelijkheid (lees: vertrouwen en focus) te creeren. Komt die niet heel snel, dan zou ik hard wegrennen.
Ga direct naar
Leren en Werken registratiesysteem Online samenwerking Webshop met iDeal betalingen Online studentenonderzoek Online uren registratie Online project management Leren en werken urenregistratie Online samenwerkenProducten
Interactive Content Manager Interactive Interviewer Online samenwerking: Interactive Project Interactive Webshop Interactive Mailinglist Interactive CRM Interactive Intranet / Extranet Interactive FAQDiensten
Custom software Vormgeving Flash Zoekmachine optimalisatie (SEO) Huisstijl en concept TekstontwerpContact
Interactive Studios BVReitscheweg 37
5232 BX 's-Hertogenbosch
T: 073 6446069
E: info@interactivestudios.nl
Twitter: @interactive_nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten