Interactive Studios Blog

Interactive Studios
Interactive blog voorpagina InteractiveStudios.nl Contact

dinsdag 20 april 2010

Complexiteit verstoppen: Voorbeelden

Google

We gaven het al eerder aan, maar het blijft een erg goed voorbeeld. Google Search is het toonbeeld van complexiteit verstoppen. Je gebruikt in het principe niet meer dan het onderstaande formulier.

Google zoekformulier

Je vult een zoekterm in en klik op een knop. Google bepaald razendsnel waar je naar op zoek zou kunnen zijn. Relevantie wordt ook meegenomen. Zoek je iets waar afbeelingen of video's van zijn, dan krijg je deze ook voorgeschoteld. Je hoeft dit niet aan te geven. Voer je een product in, dan krijg je meteen links om deze producten te kopen.

Temperatuur in auto

Een aantal jaar geleden was de temperatuur in je auto regelen een taak op zich. Raampje open, raampje dicht. Ventilatie open zetten, iets minder open. Airco knopje aan, airco uit. Tot het climate-control systeem werd geïntroduceerd. Je kiest met een knop een temperatuur en de auto regelt zelf de temperatuur in de auto aan de hand van verschillende sensoren.


Climate control voor achterpassagiers in een BMW 5-serie

Videogame interfaces

Computerspellen staan bekend om de vaste interface elementen op het scherm die informatie geven over je gezondheid, omgeving en wapens. Vooral World of Warcraft is er berucht om.

World of Warcraft interface

Metal Gear Solid 4 heeft ook van zulke elementen.

Metal Gear Solid 4 interface

Een game die de interface verstopt is Uncharted. Tijdens zeker de helft van de speeltijd zie je helemaal geen interface. Af en toe verschijnt er informatie over het wapen wat je op dat moment gebruikt. Gezondheidsbalken ontbreken. Wordt je vaak geraakt dan kleuren de randen van het scherm rood. Hoe meer je geraakt wordt hoe meer kleur uit het beeld verschijnt. Je weet dus instinctief dat het niet goed gaat.

Uncharted 2 interface

De ontwikkelaars van het spel wilden het spel gestroomlijnd houden, de interface is een van de belangrijkste elementen die het spel zo vloeiend laat overkomen. Er zitten meer systemen in het spel die complexe acties simpel maken zoals bij het klimmen, springen en vechten.

Het resultaat? Miljoenen verkochte games en verschillende game van het jaar awards.
Gepost door Paul op 13:12

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage
Abonneren op: Reacties posten (Atom)

Volg ons via RSS

Posts
Atom
Posts
Reacties
Atom
Reacties

Blogarchief

  • januari (5)
  • februari (13)
  • maart (15)
  • april (15)
  • mei (14)
  • juni (17)
  • juli (7)
  • augustus (5)
  • september (4)
  • oktober (2)
  • november (4)
  • december (1)
  • februari (1)
  • april (1)
  • juli (4)
  • augustus (1)

Twitter

Volg ons op Twitter
@interactive_nl


Flickr photostream

Ga direct naar
Leren en Werken registratiesysteem Online samenwerking Webshop met iDeal betalingen Online studentenonderzoek Online uren registratie Online project management Leren en werken urenregistratie Online samenwerken
Producten
Interactive Content Manager Interactive Interviewer Online samenwerking: Interactive Project Interactive Webshop Interactive Mailinglist Interactive CRM Interactive Intranet / Extranet Interactive FAQ
Diensten
Custom software Vormgeving Flash Zoekmachine optimalisatie (SEO) Huisstijl en concept Tekstontwerp
Contact
Interactive Studios BV
Reitscheweg 37
5232 BX 's-Hertogenbosch

T: 073 6446069
E: info@interactivestudios.nl
Twitter: @interactive_nl